Friday, October 7, 2011

Awan Nano Nano Nano

Assalamualaikum!

Alright! Let's get started with this song...

Title           : Awan Nano
Singer        : Hafiz AF7
Composer  : M. Nasir
Lyrics        : Buddhi Hekayat
Duration     : 5min 49sec

~

So jom borak sikit pasal lagu ni, bukan mengumpat ye, "borak" je hehe.

-Lagu ni mengisahkan tentang sorang budak berambut afro yang kehilangan mak dia ketika masih kecil and he put all the blames on his father.

-Dia cakap bapak dia punca hidup dorang dua beranak miskin, and yang tak boleh tahan tu dia salahkan bapak dia pasal kematian mak dia.

-Bapak hafiz juga berambut afro.

-Pada suatu hari, sang Hafiz terjumpa treasure box tempat bapak dia simpan segala duit, dia terbaca 1 surat daripada arwah mak dia.

-Rupanya mak dia meninggal bukan sebab bapak dia, tapi penyakit tu memang tak dapat diubati dah.

-Hafiz dalam videoclip ini merupakan seorang yang bengong.

-Para peminat Hafiz, jangan pukul aku lagi coz aku dah state "dalam videoclip ini" sahaja. I'm a very careful person you knowwww.

-Akhirnya bapak dia mati kena bunuh oleh orang terencat akal yang Hafiz selalu kacau.

-Aku tak faham dowh apsal ending dia macam tu, tapi Begituulaahhh awann nanoonanonanoooo...

~

Okay-okay guys, even aku cakap macam-macam pasal lagu ni kan, but seriously i love the song. Aku terharu gler time dengar buat kali pertama. Part dia baca surat tu pun aku rasa nak nangis sekali plak huuuu :'(

Pengajaran  : Buat anak-anak di luar sana, sayangilah parents anda. Tanpa mereka, siapalah kita. Seriously beb!!!

~

Trivia   :
            1. Apakah ayat pertama dalam lirik lagu awan nano?

-jika anda menjawab "Lihat ke arah sana" ternyata anda salah!

Jawapan  : "TIDAAAAAAAAKKKKKKK"  (tak pecaya? tengok balik videoclip tu)

The very first time dengar lagu ni, aku terus tertarik. TAPI!!!  The very first time dengar TAJUK lagu ni, aku boleh agak apa yang bermain kat otak korang....










betol tak?  hehe later guys, adios!!!!

No comments:

Post a Comment