Thursday, October 13, 2011

Aa Aa Aa Aa Aishiteru

Assalamualaikum!

~ here we go again

-orait, hari ni aku nak borak sikit pasal 1 lagu dari Indonesia yang agak fofular kat Malaysia dalam 2 or 3 bulan lepas kot (xtau coz aku kat jordan,jarang update)

-tajuk lagu tu "Aishiteru (I love u)" by Zifhilia/Zivilia *serious mcm nama scientific sejenis microorganism

-pasal tajuk lagu ni pun aku da pernah bergado ngan member kat jordan ni. Aishiteru maksudnya apa??? I love u or menunggu?

-bila aku cek anime2 cintan cintun, aishiteru ni maksudnya "i love u" , tapi bila cek google search lagu ni, dorang tulis "Aishiteru ( Menunggu)"

-pastu lepas tengok videoclip lagu ni,mula-mula aku rasa macam not bad la kan. Tapi lama-lama tengok macam lelaki tu ter'over'  manja je.

-bukan apa, rindu tu memangla tahap gaban, tapi come on la,punya lama berhari-hari dia cari solution, nak habes lagu tu baru dia nak call.

-maybe dia punyala rindu or frust giler babun awek dia study jauh-jauh, dia macam kena pinggir, tiba-tiba lost sorang-sorang then bla bla bla tup-tup "owh! aku masih punya hape', bisa bikin panggilan sih!" then dia call awek dia

-so ni lagunya, dengarkan ...


p/s : walaupun aku ada komen macam-macam kat atas, but seriously aku minat lagu ni. Mostly lagu dari Indonesia rentak semua lebih kurang sama je, tapi kita tak boring dengar. Kreatif!

with love, tata and wassalam ;)

1 comment:

  1. assalamualaikum

    nak jadi pengkritik sementara jap..
    setuju dengan footnote tu...tu je ^^

    ReplyDelete